De eerste 2 weken in Australie - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marjolijn Mostert - WaarBenJij.nu De eerste 2 weken in Australie - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marjolijn Mostert - WaarBenJij.nu

De eerste 2 weken in Australie

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

09 Februari 2014 | Australië, Byron Bay

G'day!

Ik zit nu 2 weken in Australie en heb eindelijk tijd gevonden om een verhaal te schrijven. Ik heb het gevoel dat ik hier al maanden zit, want ik heb al zoveel meegemaakt hier.

De week voordat ik vetrok vond ik heel erg zwaar. Gelukkig hebben mijn lieve vriendinnetjes me er doorheen geholpen. Anders was ik hier nu echt niet geweest

Op 21 januari vertrok mijn vliegtuig om 14.40 uur richting Dubai. Ik ontmoette op Schiphol de 2 andere meiden waar ik mee zou vliegen en die ook hetzelfde programma zouden doen als ik.Angelique en Moniek.
Er ging een hele delegatie mee naar Schiphol: moeders, Gijs, Bart, Emsie opa's en oma's mijn lieve nichtje en een paar vriendinnen. Ik had het op Schiphol heel erg moeilijk. Natuurlijk begon Ems als eerste te janken, dus kon ik het ook niet meer droog houden. Vervolgens zag ik Roos, Eva, Joyce en Anna ook tranen in hun ogen hebben dus het was weer een heerlijk jankfeestje. Nadat ik van iedereen afscheid had genomen was het toch echt tijd om door de douane te gaan.

De vlucht naar Australie was lang! ERG LANG!!! Wat een drama. De vlucht anar Dubai was prima: 5,5 uur ofzo, maar daarna nog 14 uur naar Sydney. Eenmaal aangekomen in Sydney hebben de trein gepakt naar het centrum. Aangekomen op centraal station liepen we met zijn 3 een beetje verdwaald rond met die grote rugzakken. Worden we gelijk aangesproken: hey meiden, waar moeten jullie naar toe? Gewoon in het Nederlands. Hahaha. Uiteindelijk was ons hostel aan de overkant.

We hebben bijna 2 weken in het Wake Up hostel gezeten. Het is 1 van de grootste hostels. Ik moest heel erg wennen aan het hostel leven. De hele dag EN nacht komen en gaan er mensen. De samenstelling verandert ook telkens, waardoor je wel weer veel nieuwe mensen ontmoet. Mijn kamer, 703, is ondertussen berucht en beroemd. Ik denk dat het 1 van de drukste kamers was. We hadden elke avond goonparty's. Goon is goedkope wijn in een zak, 4 of 5 liter en ontzettend smerig. Maar ja, backbackers hebben geen geld dus vandaar deze goedkope zooi. Na 10 uur moet je helemaal stil zijn, maar dat was bij ons natuurlijk niet het geval. Vandaar dat de beveiliger ons na een week zo kon vinden en regelmatig even kwam melden dat het weer eens wat zachter moest.

De eerste week heb ik wel elke avond even liggen huilen in bed. Dan besef je pas hoever je van huis bent en hoe heerlijk een eigen kamer is. Gelukkig gaat het nu veel beter!

De eerste twee weken in Sydney waren druk. Donderdag hebben Monique, Angelique en ik een citytour gedaan. We hebben zelf wat rondgelopen en hebben de Habour brudge, Opera house en botanic gardens bezocht. De stad is echt enorm groot dus je loopt je echt kapot. Was een erg gezellig dagje. Een grappig ding in Sydney is dat ze op de weg look left and look right schrijven. Erg merkwaardig maar wel handig voor ons. Omdat ze hier aan de linkerkant rijden kijk ik telkens de verkeerde kant op en lig ik soms bijna onder een auto.

Vrijdag was mijn eerste stapavondje in Sydney. Onder ons hostel heb je de sidebar. Na weer een goonparty op onze kamer ben ik met een hele groep naar de sidebar gegaan. Het was een erg gezellige avond en na deze avond was ik gelukkkig ook van die jetlag af!

Zaterdag hadden we een daytrip naar de Blue Mounains geboekt. Beetje jammer dat ik last van mijn hoofd had van de nacht ervoor, maar gelukkig ontmoette ik een jongen bij de bus die een aspirientje had. Wessel was zijn naam en komt... jawel.... uit Dordt. Zit je aan de andere kant van de wereld en zit je een discussie te houden of het nou de Papendrechtse of Dordtse brug is. Naja in ieder geval, de blue mountains zijn echt geweldig. Het is een uitgestrekt natuurgebied met alleen maar bomen die een blauwe gloed hebben. Echt geweldig mooi!

Op zondag hadden we ook gelijk een primeur. Het was Australia Day. Tot op de dag van vandaag weet ik niet precies wat het nou inhoud, maar het is een soort Koninginnedag in het groot. Ik heb deze dag samen met Wessel en Monique doorgebracht. Moniek en ik hadden een mooie haarband met Australische vlaggetjes erop gekocht, dus we voelden ons helemaal thuis. We hebben de hele dag een beetje in de stad gehangen en 's avonds zijn we naar Darling Habour gegaan. Het is echt een onwijs gezellige en sfeervolle haven. 's Avonds was daar het vuurwerk. SUPER MOOI!

Maandag begon mijn Ultimate OZ week. We hebben op maandag weer een citytour gedaan, maar dit keer was het heel gezellig met zo'n internationale groep.

Op dinsdag hebben we een trip met een boot gemaakt. We zijn naar een baai gevaren en konden daar heerlijk zwemmen. We hebben lekker goon gedronken en een beetje gewerkt aan de kleur. Een BBQ kon natuurlijk niet missen. Natuurlijk moest er gewerkt worden aan een bruin kleurtje.

Woensdag zijn we vertrokken naar basecamp in Port Stephans. Het was ook echt een basecamp. Ik zat daar tussen de enorme spinnen, andere insecten en een tamme kangaroe Joosie. Op basecamp hebben we voornamelijk gelegen in het gras of op het strand, goon gedronken en elkaar leren kennen.

Op donderdag zat ik ook nog op basecamp. Ik ben gaan sandboarden. Dat is echt geweldig. De rit naar de zandduinen was al geweldig. Ik zat in een oude legertruc, zo'n open bak. Crossen door het zand, vastlopen, nog een keer proberen en heel hobbelig. Echt geweldig. Daarna heb ik gesandboard. Dit was best zwaar. De zandberg af ben je zo, maar in de brandende zon naar boven lopen is wat minder. Al met al een ervaring rijker.
Ook hebben we deze dag een wandeltocht gemaakt naar een top van een berg. Daar konden we over de zee kijken. Het is echt het einde van de wereld. Je ziet niks, overal rust.

Op vrijdag kwam weer een droom uit. Ik was weer terug in Sydney en heb met de groep een dolfijnencruise gemaakt. Dolfijnen zo dicht bij de boot. Echt zoals je het ziet in films. Tijdens de cruise zat ik te praten met Rebecca uit Nieuw-Zeeland. Ik was een beetje aan het stressen waar ik moest slapen na deze week en wat ik wilde doen. Rebecca zei dat ze graag de oostkust in een camper wilde doen. Dat is echt mijn ultieme australie plaatje, dus ik was meteen om. Ik ging dit Monique vertellen en ook zij vond dit echt een tof idee.

Op zaterdag en zondag hebben Moniek en ik rustig aan gedaan. Het is hier Chinese nieuwe jaar en dat wordt uigebreid gevierd (al en maand lang). We zijn naar een optocht geweest en beetje rondgehangen.
Ook hebben Rebecca, Moniek en ik de camper geregeld.

Sinds maandag zit ik nu in de camper. We hebben er 2 dagen over gedaan om van Sydney naar Byron bay te rijden. Daar zit ik op dit moment. We nemen de Pasific Highway, maar die highway is niet te vergelijken met een snelweg in Nederland. De highway heeft maar 1 baan, je ziet niemand (ook niet rond 5 uur/spitsuur). Onderweg wel een bosbrand gezien. Best bizar.
Nu zit ik in Byron Bay en het regenseizoen is nu echt begonnen. Het is warm en het stort regent op het moment!

Byron Bay is wel een fantastische plaats. Het is echt een hippie dorp. Alles kan hier en onwijs leuke winkeltjes. Helaas ben ik een backpacker en is er geen money to blow. Zeker niet nu ik net een paar excursies heb geboekt. Ik ga deze maand naar Fraser Island, Whitsundays en Magnetic Island. Schijnt echt heel mooi te zijn, dus ben benieuwd.

Waarschijnlijk vlieg ik 28 februari naar Nieuw- Zeeland om daar een maand te blijven. Dat is nu het plan, maar ik heb wel gemerkt dat de plannen hier elke seconde kunnen wijzigen.

Het enige waar ik me nu nog heel erg druk kan maken in werk. Het is hier zo onwijs duur en ik heb echt werk nodig. Anders zien jullie mij halverwege april weer terug. Ik wil graag 3 maanden au-pair werk doen, omdat ik graag wil weten hoe het echte leven hier is en ik de kinderen toch wel heel erg mis! Dus als jullie in Nederland toevallig nog familie hebben in Australie en een au-pair nodig hebben vanaf april... dan hoor ik het graag!

Ik ben waarschijnlijk een hoop vergeten te vertellen, maar ja. Ik ga nu weer genieten van mijn camper en de regen!

Tot snel!!!

xxx Lijn

  • 09 Februari 2014 - 10:26

    Bert Damen:

    Hartstikke leuk dit reisverhaal, dan blijven ook wij op de hoogte. We volgen je zo goed mogelijk. Geweldige foto's. Fijn dat je al weer aardig bent gewend. Wat een ervaring. Geniet er maar van xxx Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2014

De eerste 2 weken in Australie
Marjolijn

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 3019

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

21 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Australie 2014

Landen bezocht: